(https://www.cardsharing-x.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.itsvet.com%2Fimg%2Fobj%2Farticles%2F000%2F000%2F004%2F510%2Fth_45fe4bfbd2c7ff172700e639ddc2ef86.jpg&hash=a070a7296bc4a9c0dd3216d2081e712a55deee94)
Korporacija Mozilla, kompanija koja stoji iza Firefox pretraživača, radi na razvoju karakteristike koja će korisnicima omogućiti da odaberu da li žele online reklamiranje koje je bazirano na njihovom ponaÅ¡anju.
Cilj ovog projekta da korisnici steknu detaljniji uvid i kontrolu nad svojim ličnim informacijama koje su dostupne online, navodi se u izveÅ¡taju jednog od direktora kompanije Mozilla. Ova karakteristika će korisnicima pružiti priliku da ukažu Web sajtvoima i oglaÅ¡ivačima da ne žele da primaju reklamne poruke koje su bazirane na njihovom ponaÅ¡anju, navodi Alex Fowler, jedan od rukovodilaca ove kompanije.
Prioriteti korisnika se prenose na Web sajtove i ostale reklamne servere koriÅ¡ćenjem novog „Do Not Track HTTP Header“ koji se Å¡alje zajedno sa svakim klikom ili stranom koja se gleda u okviru Firefox-a. Treba naglasiti da ova karakteristika neće blokirati reklame u potpunosti, samo personalizovane reklame, odnosno reklame koje korisnici primaju na osnovu svog online ponaÅ¡anja.
Ukoliko korisnik omogući ovu karakteristiku, oglaÅ¡ivač mora da izmeni personalizovanu reklamu u standardnu, prema obezbeđenom dijagramu. Mozilla veruje da će ovaj pristup biti mnogo bolji za Web gledajući dugoročno u odnosu na kolačiće ili crne liste.
KoriÅ¡ćenje ovog pristupa je manje kompleksno, postojanije nego reÅ¡enja bazirana na kolačićima a istovremeno jednostavno za lociranje i upotrebu. Ne oslanja se na rezultate korisnika i liste učitavanja reklamnih mreža i oglaÅ¡ivače da bi radilo, naglaÅ¡ava Fowler. Ipak, predstavljanje ove karakteristike sigurno će biti izazov.
Da bi ona radila i pretraživači i sajtovi je moraju prilagoditi. Da bi zaobiÅ¡la ovaj problem Mozilla želi da radi sa tehničkom zajednicom sa ciljem standardizovanja ovog reÅ¡enja za čitavu industriju. Takođe se razmatra predlog da ova karakteristika bude deo predstojećih izdanja Firefox pretraživača. Ova objava kompanije Mozilla stigla je u isto vreme kada se na teritoriji SAD vodi velika kampanja za unapređenje online privatnosti.
U toku decembra meseca proÅ¡le godine, američko ministarstvo trgovine preporučilo je kreiranje zakona o online privatnosti kao i odredbi koje bi internet firme koje sakupljaju podatke korisnika i koje se bave praćenjem Web korisnika morale da poÅ¡tuju.